LeOrganic

Twój pierwszy krok do lepszego życia!

Tanie i oszczędne danie na obiad

Tanie i oszczędne danie na obiad

13 porad na pyszne i oszczędne gotowanie!

Kiedy już ułożysz plan i pójdziesz na zakupy, czas zakasać rękawy w kuchni. Zapoznaj się z najlepszymi technikami gotowania niedrogich składników. Przygotuj się na sprytne sposoby wykorzystania resztek lub żywności, która jest nieco za późno. I oczywiście wiesz, jak prawidłowo przechowywać resztki i dodatkowe składniki, aby uniknąć marnotrawstwa. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci w kuchni.

Wskazówka 1: Gotuj i podawaj odpowiednie porcje.

Według ekspertów ds. Żywienia zdrowa porcja gotowanego mięsa to 100gram. To około 120g surowca. Jeśli jesz mięso na obiad, staraj się, aby zajmowało nie więcej niż jedną czwartą twojego talerza. Wypełnij połowę talerza warzywami, a ostatnią ćwiartkę pełnym ziarnem. Spożywanie mniejszej ilości mięsa jest lepsze dla zdrowia i budżetu.

Wskazówka 2: Gotuj je wolno i powoli.

Twardsze kawałki wołowiny i wieprzowiny są znacznie tańsze niż steki i kotlety, ale nikt nie chce zjeść kawałka skóry na obiad. Najlepszy sposób na gotowanie twardych kawałków mięsa: gotuj je powoli i powoli, zwykle przez 3 lub więcej godzin, często w płynie, aby rozpływały się w ustach.

Wskazówka 3: Postaw na pieczeń.

Pieczenie dużego kawałka mięsa to łatwy sposób na nakarmienie tłumu. Oczywiście, pieczeń z żeberka lub polędwica wołowa (chyba że na Twoim rynku działa niesamowita oferta specjalna) nie jest ekonomicznym wyborem. Wybieraj więc kawałki, takie jak udziec jagnięcy, pierś z indyka czy łopatka wieprzowa i piecz je.

Wskazówka 4: Dodaj makaron lub ryż.

Masz kilka warzyw lub trochę resztek mięsa? Może masz jakieś dodatki do sałatki lub lekkiej zupy, ale to nie jest do końca obiad. Makaron i ryż to tanie, zdrowe produkty w spiżarni, które pozwalają zamienić kilka resztek w posiłek. Spróbuj szybko usmażyć paprykę i cebulę i wrzuć je z makaronem, ziołami i odrobiną sera lub dodaj ryż do zupy warzywnej, aby była bardziej satysfakcjonująca.

Wskazówka 5: Stif-Fry na obiad.

Smażenie na mokro z dużą ilością warzyw i odrobiną mięsa to oczywisty wybór, gdy chcesz zrobić szybki i zdrowy obiad. Jest to również bardzo wyrozumiałe, więc jeśli masz trochę dodatkowej cebuli lub połowę resztek cukinii, które chcesz zużyć, po prostu wrzuć je do smażonego mięsa.

Wskazówka 6: Gotuj raz, jedz dwa razy.

Lubimy podwajać przepisy, abyśmy mogli przyspieszyć gotowanie i przygotować obiad lub lunch na później. Dodatkową korzyścią jest to, że pomaga zużywać składniki, które kupiliśmy do tego przepisu (na przykład kilka ziół). Przepisy, które dobrze zamrażają, takie jak gulasz z kurczaka z bogatym kurczakiem, mostek z grilla w piekarniku i gulasz z węgierskiej wołowiny , są świetne do podwojenia. Weź również pod uwagę gotowanie dodatkowego kurczaka lub więcej mięsa niż potrzebujesz. Resztki świetnie nadają się do zup, sałatek, quesadillas lub haszu pod koniec tygodnia.

Kluczowym elementem organizacji kuchni, jest przemyślane układanie składników w lodówce!

Wskazówka 7: Spakuj lunch.

Kiedy przygotowujesz obiad, pomyśl o tym, co będziesz jadł jutro na obiad. Jeśli robisz sałatkę na obiad, zrób trochę więcej i włóż rozebrany do pojemnika na obiad następnego dnia. A co z resztkami z obiadu? Czy jest trochę dodatkowego kurczaka, czy może część puszki fasoli? Wrzuć to do sałatki na lunch. Pakowanie lunchu to świetny sposób, aby upewnić się, że nie marnujesz żadnych resztek – i pomóc Ci jeść zdrowo, zaoszczędzić pieniądze i zaoszczędzić czas w ciągu dnia.

Wskazówka 9: Nie wyrzucaj brązowych bananów.

Przejrzałe banany (obrane) należy zamrażać, jeśli nie masz czasu na ich natychmiastowe użycie. Wrzuć je do koktajli lub rozmrażaj, gdy chcesz upiec chleb bananowy lub babeczki.

Wskazówka 10: Wyciśnij cytryny.

Lubimy trzymać cytrusy pod ręką, ponieważ to świetny sposób na ożywienie sosu lub sosu sałatkowego. Cytryny i limonki przechowuj w lodówce, a jeśli zaczną wysychać, pomarszczone lub mają brązowe plamy na skórze, wyciśnij sok i przechowuj go pod przykryciem w lodówce lub zamrażarce.

Wskazówka 11: Zamknij to.

Tak, brzmi to jak hiperbola, ale narzędzia do pakowania próżniowego są naprawdę rewolucyjne, jeśli chodzi o przechowywanie żywności w zamrażarce. Dzięki nim resztki jedzenia, mięsa, owoce, warzywa lub dodatkowe produkty, które kupiłeś luzem, pozostaną pyszne, bez zamrażania, przez wiele miesięcy.

Wskazówka 12: Dbaj o świeżość.

Upewnij się, że masz pod ręką zamykane pojemniki do przechowywania, aby zaoszczędzić resztki. Możesz kupić niedrogie przezroczyste plastikowe lub szklane w supermarkecie. Kiedy są czyste, od razu widać, co w nich jest, i istnieje większe prawdopodobieństwo, że zjesz resztki.

Wskazówka 13: Podłącz wolną kuchenkę.

Jeśli nie masz godzin, aby siedzieć w domu i zajmować się duszeniem na kuchence, wypróbuj wolną kuchenkę. Da ci ten sam efekt (np. Twarde, niedrogie kawałki mięsa stają się miękkie), ale możesz je podłączyć, zostawić na cały dzień i wrócić do domu na obiad, taki jak gulasz z kurczaka lub gulasz wołowy. Poszukaj używanych wolno kuchenek na wyprzedaży garażowej lub zainwestuj w nową, programowalną, która po zakończeniu gotowania automatycznie przełączy się na ustawienie „utrzymywania ciepła”.

Summary
13 porad na pyszne i oszczędne gotowanie!
Article Name
13 porad na pyszne i oszczędne gotowanie!
Description
Wskazówka 1: Gotuj i podawaj odpowiednie porcje. Wskazówka 2: Gotuj je wolno i powoli. Wskazówka 3: Postaw na pieczeń. Wskazówka 4: Dodaj makaron lub ryż. Wskazówka 5: Stif-Fry na obiad. Wskazówka 6: Gotuj raz, jedz dwa razy. Wskazówka 7: Spakuj lunch. Wskazówka 9: Nie wyrzucaj brązowych bananów. Wskazówka 10: Wyciśnij cytryny. Wskazówka 11: Zamknij to. Wskazówka 12: Dbaj o świeżość. Wskazówka 13: Podłącz wolną kuchenkę.
Author
Publisher Name
LeOrganic
Publisher Logo