LeOrganic

Twój pierwszy krok do lepszego życia!

banany jako źródło potasu

Potas – źródła potasu i jak go uzupełnić?

Potas odgrywa rolę w każdym uderzeniu serca. Sto tysięcy razy dziennie pomaga sercu pompować krew przez ciało. Pomaga również mięśniom w ruchu, nerwom w pracy i nerkom. Najlepszym sposobem na uzyskanie wystarczającej ilości potasu jest spożywanie owoców i warzyw. Znajduje się również w produktach mlecznych, produktach pełnoziarnistych, mięsie i rybach.

Źródła potasu, czyli co zawiera potas?

  • banany

• zielone warzywa liściaste (takie jak szpinak, jarmuż i brokuły)

• ryby, takie jak sardynki i makrele

• mięso, takie jak wołowina, kurczak i indyk

• fasola, taka jak fasola i fasola po bretońsku

• Produkty mleczne, takie jak mleko, ser, jogurt i twarożek

• produkty sojowe, takie jak mleko sojowe, mleko sojowe, soczewica i sago

Jak uzupełnić potas w organiźmie?

Chociaż powinieneś stosować zdrową, zbilansowaną dietę, każdego dnia powinieneś również włączać do diety suplementy.

Te suplementy są doskonałym dodatkiem do spożycia żywności, mają niską zawartość kalorii i cukru i mogą być stosowane, aby pomóc Ci osiągnąć cele związane z wagą i typem sylwetki.

Niektóre ze świetnych suplementów, które można dodać do swojej diety, obejmują:

• brązowy ryż

• ryba

• czerwone wino

• sardynki i makrele

• potas

Istnieje wiele zdrowych sposobów dodawania tych suplementów do diety i powinieneś znaleźć takie, które będą dla Ciebie skuteczne.

Inne sposoby pozyskiwania potasu i jego zapotrzebowanie

Niektórzy ludzie decydują się na przyjmowanie chlorku potasu podczas jedzenia lub przygotowywania posiłków. Inni przyjmują suplementy potasu.
Należy jednak unikać przyjmowania dużych ilości potasu z pożywienia, ponieważ może to zakłócać wchłanianie żelaza z pożywienia.
Podczas przyjmowania potasu zalecana dawka to 2000-5000 mg dziennie. Jednak niektórzy ludzie przyjmują od 5000 do 10000 mg dziennie.

Odżywianie dla mocnych kości

Jednym z najlepszych sposobów na wzmocnienie kości i utrzymanie zdrowych kości jest przyjmowanie witaminy D.

Dzięki naturalnym źródłom witaminy D, takim jak słońce lub łosoś, Twój organizm może uzyskać wymaganą dzienną dawkę witaminy D.

Pomocne może być regularne spożywanie pokarmów bogatych w witaminy, takich jak owoce morza.

Od dawna suplement multimineralny jest dobrym sposobem na zapewnienie organizmowi dziennej wymaganej ilości każdego z minerałów z tej listy.

Cholina – jedna z witamin z grupy B – ma kluczowe znaczenie dla układu nerwowego. Pomaga również w tworzeniu acetylocholiny, która pomaga mózgowi i ciału komunikować się.

Witamina B12 jest dobrym źródłem tej witaminy. Pomaga w funkcjonowaniu układu nerwowego i można go znaleźć w mięsie, jajach, mleku, warzywach i suplementach.

Kwas foliowy to druga część rodziny witamin z grupy B. Pomaga w utrzymaniu DNA i linii komórkowych. Pomaga również w wytwarzaniu czerwonych krwinek.

Kwasy tłuszczowe Omega-3 są dobrym źródłem tego kwasu tłuszczowego; występuje w rybach, olejach rybnych, orzechach i jajach. Wapń – zalecana dawka to 1000 mg do 2000 mg dziennie.

Wapń jest najważniejszym minerałem dla zdrowego organizmu. Pomaga utrzymać mocne kości i występuje w produktach mlecznych, zielonych warzywach liściastych i ciemnych mięsach. Jeśli zażywasz leki na receptę, powinieneś skonsultować się z lekarzem, aby dowiedzieć się, czy musisz przyjmować inny rodzaj wapnia, czy też należy zmniejszyć dawkę wapnia.

Białko jest niezbędne dla Twoich mięśni. Pomaga w prawidłowej pracy całego ciała. Pamiętaj, aby codziennie jeść co najmniej trzy porcje ryb. Jeśli chodzi o picie od 8 do 12 uncji wody dziennie, pamiętaj, że powinieneś wybierać wodę. Nigdy nie pozwól, aby pragnienie stanęło na drodze do picia najlepszej dostępnej wody. Znalezienie najlepszej oferty nie zawsze jest łatwe, ale wygoda nie jest czymś, czego nie można przegapić. Kiedy Twoje zdrowie jest zagrożone, Twoim obowiązkiem jest upewnienie się, że starasz się uzyskać najlepszą opiekę.